Пинбол на Arduino



Скетч

/*

10/8/16
This is an adaption of the RobotGeek sketch "Contolling a Solenoid
with Arduino" and the RobotGeek LCD sketch "Hello World"

Controlling a Solenoid with Arduino

Products Used in this demo:
 - http://www.robotgeek.com/solenoids
 - http://www.robotgeek.com/robotgeek-geekduino-sensor-kit
 - http://www.robotgeek.com/robotGeek-pushbutton
 - http://www.robotgeek.com/robotgeek-relay

 */


#include <Servo.h>
#include <Wire.h>
#include <RobotGeekLCD.h>
RobotGeekLCD lcd;
Servo spinServo;
int spinServoPin = 3;


// constants won't change. They're used here to set pin numbers:
const int button1Pin = 1;     // the number of the pushbutton1 pin
const int button2Pin = 2;     // the number of the pushbutton2 pin
const int button3Pin = 4;
const int button4Pin = 5;
const int button5Pin = 6;

const int buttonResetPin = 7;

const int relay1Pin =  8;      // the number of the Relay pin
const int relay2Pin =  9;
const int relay3Pin =  10;
const int relay4Pin =  11;
const int relay5Pin =  12;

// variables will change:
int button1State = 0;         // variable for reading the pushbutton status
int button2State = 0;
int button3State = 0;
int button4State = 0;
int button5State = 0;
int buttonResetState = 0;

int gameScore = 0;

void setup() {
  spinServo.attach(spinServoPin);
  spinServo.write(0);

  lcd.init();
  lcd.print("   Game Score:");


  // initialize the pushbutton pin as an input:
  pinMode(button1Pin, INPUT);
  pinMode(button2Pin, INPUT);
  pinMode(button3Pin, INPUT);
  pinMode(button4Pin, INPUT);
  pinMode(button5Pin, INPUT);
  pinMode(buttonResetPin, INPUT);

  // initialize the relay pin as an output:
  pinMode(relay1Pin, OUTPUT);
  pinMode(relay2Pin, OUTPUT);
  pinMode(relay3Pin, OUTPUT);
  pinMode(relay4Pin, OUTPUT);
  pinMode(relay5Pin, OUTPUT);
}

void loop(){

  // read the state of the pushbutton values:
  button1State = digitalRead(button1Pin);
  button2State = digitalRead(button2Pin);
  button3State = digitalRead(button3Pin);
  button4State = digitalRead(button4Pin);
  button5State = digitalRead(button5Pin);
  buttonResetState = digitalRead(buttonResetPin);

  // check if the pushbutton1 is pressed.
  // if it is we turn on the relay/solenoid
  if (button1State == HIGH) {
    // turn relay on:
    digitalWrite(relay1Pin, HIGH);
  }
  // When we let go of the button, turn off the relay
  else if ((button1State == LOW) && (digitalRead(relay1Pin) == HIGH)) {
    // turn relay off
    digitalWrite(relay1Pin, LOW);
  }

  // check if the pushbutton2 is pressed.
  // if it is we turn on the relay/solenoid
  if (button2State == HIGH) {
    // turn relay on:
    digitalWrite(relay2Pin, HIGH);
  }
  // When we let go of the button, turn off the relay
  else if ((button2State == LOW) && (digitalRead(relay2Pin) == HIGH)) {
    // turn relay off
    digitalWrite(relay2Pin, LOW);
    gameScore = gameScore + 10;
    lcd.setCursor(0,1);
    lcd.print("       ");
    lcd.print(gameScore);
  }

  // check if the pushbutton3 is pressed.
  // if it is we turn on the relay/solenoid
  if (button3State == HIGH) {
    // turn relay on:
    digitalWrite(relay3Pin, HIGH);
  }
  // When we let go of the button, turn off the relay
  else if ((button3State == LOW) && (digitalRead(relay3Pin) == HIGH)) {
    // turn relay off
    digitalWrite(relay3Pin, LOW);
    gameScore = gameScore + 10;
    lcd.setCursor(0,1);
    lcd.print("       ");
    lcd.print(gameScore);
  }

  // check if the pushbutton4 is pressed.
  // if it is we turn on the relay/solenoid
  if (button4State == HIGH) {
    // turn relay on:
    digitalWrite(relay4Pin, HIGH);
  }
  // When we let go of the button, turn off the relay
  else if ((button4State == LOW) && (digitalRead(relay4Pin) == HIGH)) {
    // turn relay off
    digitalWrite(relay4Pin, LOW);
    gameScore = gameScore + 50;
    lcd.setCursor(0,1);
    lcd.print("       ");
    lcd.print(gameScore);
  }

  // check if the pushbutton5 is pressed.
  // if it is we turn on the relay/solenoid
  if (button5State == HIGH) {
    // turn relay on:
    digitalWrite(relay5Pin, HIGH);
  }
  // When we let go of the button, turn off the relay
  else if ((button5State == LOW) && (digitalRead(relay5Pin) == HIGH)) {
    // turn relay off
    digitalWrite(relay5Pin, LOW);
    gameScore = gameScore + 100;
    lcd.setCursor(0,1);
    lcd.print("       ");
    lcd.print(gameScore);
  }

  if (buttonResetState == HIGH) {
    lcd.setCursor(0,1);
    gameScore = 0;
    lcd.print("       0       ");
  }


}

Ссылки
Arduino Ping Pong Pinball

По теме
Ардуино что это и зачем?
Arduino, термины, начало работы
Разновидности плат Arduino, а также про клоны, оригиналы и совместимость
КМБ для начинающих ардуинщиков


Добавить комментарий

Arduino

Что такое Arduino?
Зачем мне Arduino?
Начало работы с Arduino
Для начинающих ардуинщиков
Радиодетали (точка входа для начинающих ардуинщиков)
Первые шаги с Arduino

Разделы

  1. Преимуществ нет, за исключением читабельности: тип bool обычно имеет размер 1 байт, как и uint8_t. Думаю, компилятор в обоих случаях…

  2. Добрый день! Я недавно начал изучать программирование под STM32 и ваши уроки просто бесценны! Хотел узнать зачем использовать переменную типа…

3D-печать AI Android Arduino Bluetooth CraftDuino DIY IDE iRobot Kinect LEGO OpenCV Open Source Python Raspberry Pi RoboCraft ROS swarm ИК автоматизация андроид балансировать бионика версия видео военный датчик дрон интерфейс камера кибервесна манипулятор машинное обучение музыка наше нейронная сеть подводный пылесос работа распознавание робот робототехника светодиод сервомашинка собака управление ходить шаг за шагом шаговый двигатель шилд

OpenCV
Робототехника
Будущее за бионическими роботами?
Нейронная сеть - введение